divendres, 15 de setembre del 2017

La comunitat educativa del CEIP Severí Torres reclama el dret a un inici de curs digne

Denuncien la falta de responsabilitat de les institucions públiques, que no han garantit un inici de curs sense incidències

La falta de responsabilitat de polítics i institucions i diverses incidències han marcat l’inici de curs al CEIP Severí Torres. La comunitat educativa s’ha trobat, a 11 de setembre, un centre en obres i sense la dotació necessària de personal docent, de manera que una part de l’alumnat matriculat no ha pogut començar les classes.
En finalitzar el curs anterior, davant de la paralització de les obres de construcció del nou centre, la Conselleria i l’Ajuntament van adquirir uns compromisos que no han complert i que han generat un enorme malestar en la comunitat educativa.
La Conselleria va concedir al centre la posada en marxa del Programa Experimental de l’Aula de 2 anys. Per a poder dur a terme aquest projecte, el centre necessitava una sèrie de reformes que l’Ajuntament va assumir: calia una aula i un pati propi per als alumnes de 2 anys abans que començara el curs. A més, i davant de la pressió de les famílies i el personal del centre, l’Ajuntament es va comprometre a recuperar l’accés tradicional a l’edifici per a evitar tots els trastorns soferts durant el curs anterior. Però els compromisos i les promeses han quedat, una vegada més, en paper mullat. Quan els docents s’incorporaren l’1 de setembre, les obres no havien començat. En aquest sentit, les famílies han denunciat públicament la falta de responsabilitat del govern local, que, si bé en la lluita pel nou Severí s’ha mantingut al seu costat, ha demostrat que l’escola pública no és la seua prioritat, perquè no ha posat tots els recursos necessaris per a garantir un inici de curs normal.
A més, la situació s’ha vist agreujada perquè la titular de la plaça va presentar, l’1 de setembre, la baixa laboral, i a hores d’ara els alumnes de 2 anys no tenen tutor/a. Segons ha informat la Conselleria, han de passar deu dies lectius fins que aquesta plaça es puga adjudicar de nou.

Davant d’aquesta situació, el centre ha decidit suspendre la incorporació de l’alumnat de 2 anys, ja que no hi ha infraestructures ni tampoc docents, de manera que les famílies han quedat en una situació difícil i continuen sense tenir una data per a la incorporació dels seus fills i filles a l’escola.


Vicen Serradell, directora del centre, ha explicat que “després de valorar la situació, no hem trobat oportú iniciar el curs perquè no podem garantir una correcta i adequada adaptació dels xiquets i les xiquetes a escola. No tenim tots els recursos necessaris”.
Les famílies i l’equip directiu han manifestat la seua decepció davant de l’actitud de la Conselleria i l’Ajuntament, que coneixent la precària situació del centre, no han garantit els drets dels més menuts i no han tingut cap gest que pose de manifest la seua preocupació per la situació.

La representant de les famílies ha recordat que, després d’haver abordat  Vicent Marzà i Miquel Soler a les Trobades d’Enseyament en Valencià, ambdós es comprometeren a visitar el centre en algun moment i a dotar el Severí dels recursos necessaris. La realitat és, però, ben diferent. L’AFA continua esperant una resposta a la sol·licitud formal d’una entrevista amb el director general de Política Educativa, Jaume Fullana, que, aquesta setmana, tornaran a demanar. “Les famílies no donem crèdit a aquesta situació i a la falta de responsabilitat dels polítics, que vulneren contínuament el dret dels nostres fills i filles a accedir a una educació digna i de qualitat”, han assenyalat des de l’AFA.

Situació del pati per a l'alumnat de 2 anys

El cas del Severí, 30 anys de provisionalitat
El CEIP Severí Torres està entre els tretze centres finançats per Brussel·les que el Consell no ha construït. El setembre de 2016, un litigi amb la constructora va paralitzar les obres d’un centre que viu en situació de provisionalitat més de 30 anys. La comunitat educativa denuncia l’abandó al qual s’ha sotmés l’edifici en els últims anys amb l’excusa de l’arribada del nou centre, i considera insuficient la partida destinada des de l’Ajuntament. Assenyalen que es tracta de l’edifici públic més utilitzat del poble (a més de les classes, es realitzen altres activitats al llarg de l’any) i reclamen un increment considerable de la partida pressupostària per a manteniment. De fet, les actuals obres d’adequació han quedat incompletes davant de la falta de pressupost i és el centre qui ha d’assumir part dels costos.


Situació del centre en obres

Una festa per a l’arribada de les noves llavors
Tot i el panorama actual, famílies i centre continuen treballant colze a colze per a pal·liar els efectes negatius d’aquesta situació. Enguany, el centre, ha aconseguit el major índex de matriculació de la localitat. Entre altres iniciatives, s’ha posat en marxa un projecte innovador per a reformar els patis com a espais educatius i la biblioteca escolar; i a més s’està preparant una gran festa de benvinguda que se celebrarà quan s’haja incorporat tot l’alumnat. La intenció és revertir la situació i celebrar la incorporació de noves llavors a la comunitat educativa amb una jornada de convivència lúdica i festiva.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada