Denuncien
la falta de responsabilitat de les institucions públiques, que no han garantit
un inici de curs sense incidències
La falta de responsabilitat de
polítics i institucions i diverses incidències han marcat l’inici de curs al
CEIP Severí Torres. La comunitat educativa s’ha trobat, a 11 de setembre, un
centre en obres i sense la dotació necessària de personal docent, de manera que
una part de l’alumnat matriculat no ha pogut començar les classes.
En finalitzar el curs anterior, davant
de la paralització de les obres de construcció del nou centre, la Conselleria i l’Ajuntament van adquirir
uns compromisos que no han complert i que han generat un enorme malestar en la
comunitat educativa.
La Conselleria va concedir al
centre la posada en marxa del Programa
Experimental de l’Aula de 2 anys. Per a poder dur a terme aquest projecte,
el centre necessitava una sèrie de reformes que l’Ajuntament va assumir: calia una
aula i un pati propi per als alumnes de 2 anys abans que començara el curs. A
més, i davant de la pressió de les famílies i el personal del centre, l’Ajuntament es va comprometre a recuperar
l’accés tradicional a l’edifici per a evitar tots els trastorns soferts
durant el curs anterior. Però els compromisos i les promeses han quedat, una
vegada més, en paper mullat. Quan els
docents s’incorporaren l’1 de setembre, les obres no havien començat. En
aquest sentit, les famílies han denunciat públicament la falta de responsabilitat
del govern local, que, si bé en la lluita pel nou Severí s’ha mantingut al seu
costat, ha demostrat que l’escola pública no és la seua prioritat, perquè no ha
posat tots els recursos necessaris per a garantir un inici de curs normal.
A més, la situació s’ha vist
agreujada perquè la titular de la plaça va presentar, l’1 de setembre, la baixa
laboral, i a hores d’ara els alumnes de 2 anys no tenen tutor/a. Segons ha
informat la Conselleria, han de passar deu dies lectius fins que aquesta plaça
es puga adjudicar de nou.
Davant d’aquesta situació, el
centre ha decidit suspendre la incorporació de l’alumnat de 2 anys, ja que no hi
ha infraestructures ni tampoc docents, de manera que les famílies han quedat en
una situació difícil i continuen sense tenir una data per a la incorporació
dels seus fills i filles a l’escola.
Vicen Serradell, directora del
centre, ha explicat que “després de valorar la situació, no hem trobat oportú
iniciar el curs perquè no podem garantir una correcta i adequada adaptació dels
xiquets i les xiquetes a escola. No tenim tots els recursos necessaris”.
Les famílies i l’equip directiu han
manifestat la seua decepció davant de l’actitud de la Conselleria i l’Ajuntament,
que coneixent la precària situació del centre, no han garantit els drets dels
més menuts i no han tingut cap gest que pose de manifest la seua preocupació
per la situació.
La representant de les famílies
ha recordat que, després d’haver abordat Vicent Marzà i Miquel Soler a les Trobades
d’Enseyament en Valencià, ambdós es comprometeren a visitar el centre en algun
moment i a dotar el Severí dels recursos necessaris. La realitat és, però, ben
diferent. L’AFA continua esperant una resposta a la sol·licitud formal d’una
entrevista amb el director general de Política Educativa, Jaume Fullana, que,
aquesta setmana, tornaran a demanar. “Les famílies no donem crèdit a aquesta
situació i a la falta de responsabilitat dels polítics, que vulneren
contínuament el dret dels nostres fills i filles a accedir a una educació digna
i de qualitat”, han assenyalat des de l’AFA.
Situació del pati per a l'alumnat de 2 anys
El cas del Severí, 30 anys de provisionalitat
El CEIP Severí Torres està entre
els tretze centres finançats per Brussel·les que el Consell no ha construït. El
setembre de 2016, un litigi amb la constructora va paralitzar les obres d’un
centre que viu en situació de provisionalitat més de 30 anys. La comunitat
educativa denuncia l’abandó al qual s’ha sotmés l’edifici en els últims anys
amb l’excusa de l’arribada del nou centre, i considera insuficient la partida
destinada des de l’Ajuntament. Assenyalen que es tracta de l’edifici públic més
utilitzat del poble (a més de les classes, es realitzen altres activitats al
llarg de l’any) i reclamen un increment considerable de la partida
pressupostària per a manteniment. De fet, les actuals obres d’adequació han
quedat incompletes davant de la falta de pressupost i és el centre qui ha
d’assumir part dels costos.
Situació del centre en obres
Una festa per a l’arribada de les noves llavors
Tot i el panorama actual,
famílies i centre continuen treballant colze a colze per a pal·liar els efectes
negatius d’aquesta situació. Enguany, el centre, ha aconseguit el major índex
de matriculació de la localitat. Entre altres iniciatives, s’ha posat en marxa
un projecte innovador per a reformar els patis com a espais educatius i la biblioteca
escolar; i a més s’està preparant una gran festa de benvinguda que se celebrarà
quan s’haja incorporat tot l’alumnat. La intenció és revertir la situació i
celebrar la incorporació de noves llavors a la comunitat educativa amb una
jornada de convivència lúdica i festiva.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada