
En el marc de la nostra comunitat, l’educativa, hem de ser especialment
crítics amb tot allò que contribueix a perpetuar una societat masclista i
desigualitària. Caldrà mirar al nostre voltant i reflexionar sobre qui assumeix
determinats rols i com ho fem. Caldrà posar-se les ulleres lila per denunciar
amb el dit i la veu alçada el masclisme més invisible, aquell que es resisteix
a ser exiliat de les nostres vides. Caldrà mirar al voltant però també endins.
I començarem per nosaltres mateixes. Sense anar més lluny, la
representativitat dels homes en la junta de les famílies del Severí Torres és
només anecdòtica, d’un 1 %. Demà farem vaga.
I amb els estereotips? Realment hem aconseguit desarrelar de la nostra comunitat
educativa determinats estereotips i actituds que fomenten la desigualtat? Demà farem vaga.
Quin tipus de jocs promovem als patis? Demà farem vaga.
Quins llibres llegim amb els xiquets i xiquetes? Demà farem vaga.
Quines relacions promovem entre les persones adultes a l’escola? Demà farem
vaga.
Es fomenten a la nostra escola els valors feministes? Demà farem vaga.
I què farem a partir del 8 de març? A partir del 8 de març caldrà apostar més intensament per
la transmissió de valors que fomenten la
igualtat i caldrà esforçar-se per fer visibles les aportacions de les dones al
coneixement. Aquests són factors claus per a impulsar el feminisme des dels
centres educatius. Ensenyar a les xiquetes que poden tenir les mateixes
oportunitats laborals i socials que els xiquets i que no hi ha cap ofici a què
no puguen aspirar ha de ser un objectiu transversal de totes les àrees de
l’ensenyament.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada